دسته‌بندی نشده

رفع مشکل کم اشتهایی و کمبود وزن

به طور کلی وقتی فردی میل به غذا ندارد در واقع برای شخص بی اشتهایی رخ داده است که باید علت این بی اشتهایی را پیدا کند. اگر این روند ادامه دار باشد ممکن است باعث سوء تغذیه شود. دلایلی که سبب بی اشتهایی فرد میشود را میتوان در موارد زیر جستجو کرد:

• سرماخوردگی
• مشکلات گوارشی مانند یبوست, زخم معده و…
• بارداری و مشکلات هورومونی
• به دلیل مصرف بعضی از داروها
• اضطراب و افسردگی
• کمبود ویتامین ها
• کمبود آهن

برای افزایش اشتها چه باید کرد؟

چه مکمل هایی باعث افزایش اشتها ؛افزایش وزن بدن و حجم عضلات می شود؟

  1. صبحانه را کنار نگذارید

    بسیار مهم است فردی که میخواهد اشتهایش باز شود صبحانه میل کند هرچند برای تمامی افراد خوردن صبحانه مهم است اما برای این افراد بیشتر حائز اهمیت است.سعی کنید در اوایل روز صبحانه خود را میل کنید هرچند به مقدار کم باشد زیرا اشتهای شما را به غذا بیشتر میکند وتمایل به میان وعده زیاد میشود.
  2. حجم وعده های غذایی را کاهش دهید

    حجم وعده های غذایی را کاهش دهید و میان وعده را افزایش دهید.برای فردی که اشتها ندارد زیاد کردن حجم وعده غذایی برایش مشکل است پس بهترین کار این است که میان وعده خود را اضاف کند البته باید توجه کنید که پیش از غذا میان وعده را نخورید به دلیل اینکه جلوی خوردن غذای اصلی را میگیرد بنابراین میان وعده را2 تا3 ساعت قبل از غذا میل کنید.
  3. ورزش کنید

    کاهش اشتها در افرادی که استرس و اضطراب دارند بیشتر است پس برای رفع استرس ورزش کردن تا حدودی مفید است وقتی ورزش میکنید میل به غذا بیشتر میشود درنتیجه افزایش اشتها اتفاق می افتد.ورزش هایی همچون دویدن؛شنا کردن؛ دوچرخه سواری و … در افزایش اشتها تاثیر دارند.

• قرص گیاهی شیکوریدین:


این فراورده به صورت گیاهی است و دارای ترکیباتی همچون دانه شنبلیله؛ ریشه و عصاره کاسنی؛ و اسانس رازیانه است قرص شیکوریدین برای تقویت و افزایش وزن در دوران بیماری؛سرطان های پیشرفته ؛ سالمندان؛ و سایر افراد کم اشتها؛ برای ضعف عمومی و خستگی ؛ برای سوءهاضمه با منشاء کبدی و صفراوی مورد استفاده قرار میگیردو باید به مدت 4 تا8 هفته 3 بار در روزنیم ساعت قبل از غذا مصرف شود تا نتیجه حاصل گردد.

• پودر جنرال تونیک:


این مکمل اشتها آور هم از مواد گیاهی تهیه شده که در هر جعبه 20ساشه وجود دارد و باطعم هایی نظیر کاکائو؛ موز؛ توت فرنگی؛و..در داروخانه ها عرضه می گردد.ازترکیباتی همچون ریشه کاسنی؛ دانه شنبلیله؛ جو جوانه زده؛ ریشه هویج؛ دانه سویا؛ دانه نخود؛ دانه رازیانه تشکیل شده است.این مکمل را حتی ورزشکاران و زنان شیرده هم میتوانند استفاده کنند علاوه براین افراد؛ مورد استفاده کودکان؛ سالمندان؛حتی افرادی که ضعف عمومی دارند مورد استفاده قرار میگیرد.لازم به ذکراست منع مصرف برای افراد باردارو افراد دیابتی وجو دارد

• پودر اینترامیل:


شرکت کارن پودرهایی برای افزایش وزن یا بهبود وضعیت تغذیه ای به نام پودر اینترامیل تولید کرده است که در واقع جای غذای کمکی را میگیرد این مکمل ها دارای ویتامین های ضروری بدن هستند که انواع مختلفی دارد.

  • اینترامیل استاندارد: برای افرادی که کمبود وزن یا دچار سوءتغذیه هستند مناسب است حتی برای بیمارانی که نیازمند گاواژاهستند و نمیتوانند از طریق دهان مواد غذایی مصرف کنند و از طریق لوله تغذیه میکنند مفید است
  •  اینترامیل پروتئین: خود پروتئین باعث افزایش وزن میشود افرادی که کمبود پروتئین دارند هم میتوانند از این مکمل استفاده کنند .مورد مصرف این پودر همانند اینترامیل استاندارد می باشد
  •  اینترامیل دیابتی: مخصوص افرادی که دچار دیابت هستند و نمیتوانند مواد غذایی قندی استفاده کنند همچنین مورد استفاده افرادی که نیازمندگاواژ هستند قرار میگیرد.
  •  اینترامیل پرفیبر:این مکمل برای سالمندان وافرادی که دچار سوء تغذیه هستند مناسب می باشد.و در کاهش و درمان اسهال موثر است و همچنین باعث افزایش انرژی در فرد میشود.
  •  اینترامیل کودکان: این مکمل هم برای کودکانی که از طریق لوله (گاواژ) تغذیه می کنند و هم برای کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند مناسب می باشد.

پودر گین آپ کارن با طعم بیسکویت

• مکمل گین آپ:

مکمل های گین آپ به صورت گین آپ کودکان و گین آپ بزرگسالان در داروخانه ها با طعم های مختلف عرضه میگردد. که به صورت پودر می باشد

مکمل گین آپ برای افزایش وزن بدن بسیار موثر است به دلیل داشتن ویتامین های گروه b در افزایش اشتها هم میتواند تاثیرگذار باشد .گین آپ حاوی مجموعه ای از آنزیمها می باشد که به هضم و جذب بهتر پروتئین ها کمک شایانی میکند.
گین آپ بزرگسال مانند مکمل بیگ مکس ماسل گینری فوق العاده قدرتمند است مکمل بیگ مکس علاوه بر افزایش وزن باعث عضله سازی هم می شود این پودر افزایش وزن؛ دارای کربوهیدرات؛آهن؛ کلسیم؛ ویتامینaوc؛و پروتئین می باشد و برای افراد ورزشکار وهمچنین برای افراد لاغری که به راحتی عضله دریافت نمی کنند بسیار عالی است.

• کربوهیدرات ها:

مکمل کربومکس: پودر کربومکس یک منبع خالص از کربوهیدرات ها می باشد .افرادی که اشتهای کمی دارند و حتی سخت وزن میگیرند برای جبران کالری از دست رفته حین فعالیت روزانه یا ورزش شدید میتوانند از مکمل های کربوهیدراتی استفاده کنند
ویژگی های کربومکس
 مناسب برای افزایش وزن
 افزایش انرژی
 ساخت و ذخیره گلیکوژن در عضله و کبد
 افزایش توانایی درانجام تمرینات سخت

• مخمرآبجو:


یکی ازطبیعی ترین روش های افزایش وزن مصرف قرص مخمرآبجو می باشد البته این قرص به تنهایی باعث چاقی نمی شود افزایش وزن زمانی اتفاق می افتد که کالری در رژیم غذایی وجود داشته باشد. با این قرص اشتهای شما افزایش میابد درنتیجه باعث میشود کالری بیشتری مصرف کنید.از ویژگی های مهم قرص مخمر آبجو داشتن ویتامین های گروه B می باشد که سبب بهتر شدن سیستم عصبی بدن؛ حفظ سلامت پوست و مو؛تولید انرژی و ..می شود.علاوه بر ویتامین گروهB شامل پروتئین؛ فیبر؛ سلنیوم؛ کروم و… است که میتواند به افزایش سلامتی شما کمک کند.

• شربت های اشتها آور(اپتایزر):


دراینجا میخواهیم به چند نمونه از معرفی شربت های اشتها آور بپردازیم:

 


 شربت راسیب:

این شربت اشتهاآور در درمان بی اشتهایی کودکان و بزرگسالان تاثیر بسزایی دارد. یکی از ترکیبات اصلی شربت راسیپ سیپروهپتادین می باشد که اشتهاآور بسیار قوی است. درکنار سیپروهپتادین ترکیبات دیگری هم به کار برده شده از جمله ویتامین های B1؛B6؛B12 که کلی به انرژی بدن و رفع خستگی کمک شایانی میکند لازم به ذکر است به دلیل داشتن ترکیبی همچون لیزین هیدروکلراید تبخال را پیشگیری و درمان می کند.شایع ترین عارضه ای که این شربت دارد خواب آلودگی است.


 شربت اشتهاآور اپتایت کیم:

این شربت اشتها آور کاملا گیاهی است ترکیبات شامل افسنطین؛ عسل طبیعی و به می باشد که گیاه معطر افسنطین برای دستگاه گوارش خوب بوده و یبوست را برطرف میکند همچنین باعث افزایش اشتها می شود.موارد مصرف این شربت1)اشتهاآور2)تقویت معده و دستگاه گوارش3)متوقف کننده اسهال


 شربت اشتها آور باریج:

شربت اشتها آور باریج از ترکیباتی از جمله انار؛ نعناع؛ و عسل تشکیل شده است که کاملا گیاهی می باشدو برای بی اشتهایی؛ تهوع و استفراغ؛ اسهال صفراوی و تصفیه کننده خون استفاده میشوداین شربت برای کودکان بالای 2 سال قابل استفاده است.ممکن است استفاده طولانی مدت این شربت باعث یبوست شود که طی وقفه کوتاه میتوان دوباره استفاده کرد.


 شربت مولتی سانستول پلاس زینک:

این شربت به دلیل داشتن زینک و همچنین ویتامین های گروه B یکی از شربت های اشتهاآور و تامین کننده ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد.علاوه براینکه این شربت باعث اشتها می شود فواید دیگری هم دارد از جمله1)بهبود سلامت پوست و مو2)تقویت سیستم ایمنی بدن3)رفع کمبودمواد مغذی بدن

• زینک:


زینک باعث تحریک اشتها می شود در نتیجه با تحریک اشتها میل به خوردن افزایش پیدا میکند علاوه براینکه زینک کمک به افزایش اشتها میکند برای تقویت پوست؛ مو و ناخن هم بسیار مفید است.کمبود این ماده معدنی در بدن ممکن است بی اشتهایی و ریزش مو و..را به دنبال داشته باشد.انواع مختلف زینک در داروخانه ها عرضه میشود از جمله کپسول زینک پلاس 5 و10 یوروویتال و شرکت دانا که علاوه بر زینک ویتامین های مختلفی به همراه دارد؛ مکمل یونی زینک؛ شربت میکرو زینک؛ شربت لیکو زینک؛شربت سانستول همراه با زینک؛ کپسول زینک و..
شما همراهان عزیز میتوانید مکمل های اشتها آور را از سایت داروخانه دکتر خطیب تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *